Miks NNZ pakendid?

  • Üleilmne esindatus
  • Keskendumine kohalikule
  • Lai tootevalik
  • Uuenduslik suunanäitaja
  • Kohandatud pakendid
  • Usaldusväärne ja eetiline
  • Säästlik ja sotsiaalse meelsusega
Infonõue

Carbon Footprint

NNZ’s ambitions to reduce carbon footprint

Our policy
It is stated policy of the NNZ Group to reduce, its environmental impact, where practicable. It is the overall strategy of our Group to improve both operational performance and a reduction in potentially harmful emissions to land, water and air.

Our ultimate aim and methods to get there
NNZ’s ultimate aim is a carbon balance as low as possible for our company to be achieved. To achieve this NNZ will:

  • Comply with all current energy legislation, seeking to meet or compensate legislative targets,
  • Minimise waste, promote recycling, and the use of recycled products to help reduce the burden of landfill, and therefore methane generation,
  • Continue to promote and design energy efficient and therefore carbon reducing packaging materials and concepts on behalf of our partners,
  • Promote environmental awareness and responsibility amongst our own employees,
  • Will seek where practicable to continuously improve NNZ’s environmental performance,
  • Start preparation/investigation of using energy efficient and therefore carbon reducing installations and equipment throughout the whole Group,
  • Evaluate the potential benefits of home-working where practical,
  • Evaluate the potential benefits of carbon off-setting, such as tree planting and the use of solar energy,

Actions developed to date include:

  • Development of sustainable packaging concepts which reduces food waste:
    - A unique new apple packaging
    - Packaging enhances shelf life for tomatoes on the vine
    - Packaging film tailored to reduce greening and sprouting of potatoes
  • Membership of ‘Benefits of Nature’ for footprint calculations.
    NNZ has become an active member of the program Benefit of Nature. This allows us to evaluate the footprint of our products and impacts of new materials and logistics channels : http://www.benefitsofnature.eu/. A footprint is a way to quantify the impact of something on the environment. The footprint calculation of Benefits of Nature includes as many as 33 different factors. When the calculation is completed, the total environmental impact of the entire company is known, of all processes and all products. the structure of the footprint is visible: from each product can be viewed how much impact each material has. At all levels, is visible which causes the impact and where improvements are possible.
  • Sustainable/Environmental friendly Purchasing Policy,
  • Lean programs for the transport department to continuously improve our logistics efficiencies,
  • Compensation CO2 for flight mileages for the NNZ Group by planting trees. https://www.treesforall.nl/
  • Installing energy saving lighting in our offices and warehouse in Groningen and Rilland
  • Installation of solar panels at the headoffice in Groningen

This policy clearly identifies the responsibilities and procedures for achieving the Group’s stated objectives in all aspects of its activities leading to improved environmental performance, including reductions in both CO2, and methane emissions.

The Board of the NNZ Group

Mr. Len Boot, Mr. Hans Neu, Mr. Rob Abel

NNZ’st

NNZ on puu- ja köögivilja- ning tööstussektori klientidele mõeldud pakenditele spetsialiseerunud rahvusvaheline ettevõte. 1922. aastal asutatud pereettevõte on kasvanud ligi 250 töötajaga organisatsiooniks, millel on oma filiaalide ja partnerite laiaulatuslik ülemaailmne võrgustik.

Selle võrgustiku tugevus seisneb suutlikkuses suurendada oma konkurentsivõimet. Nagu NNZd, iseloomustab meie võrgustiku partnereid säästlikkus ja sotsiaalsus, juhtiv koht oma valdkonnas, kliendikesksus, uuenduslikkus, suunanäitamine, paindlikkus ja läbipaistvus, usaldusväärsus ja eetilisus.

NNZ jaoks on töötajad meie parim vara. Oleme veendunud, et see toob kaasa suurema loomingulisuse ja jõudluse ning see on meie klientide, tarnijate ja teiste sidusrühmade jaoks ülimalt oluline. Meie eesmärk on töötada väga isiklikul alusel, kirglikult ja nauditavalt vastavalt plaanile, mille oleme koos teinud. Meie moto on: „Koos on parem”. Koos pakume oma klientidele säästlikke kohandamisvõimalusi, logistikalahendusi ja uuenduslikkust läbi koos loomise.

Me suudame seda vajadust täita tänu tütarettevõtetele strateegilistes asukohtades erinevates riikides. Töötame koos oma klientide ja mitmekülgse professionaalide meeskonnaga; materjalide, toidutehnoloogia, graafilise disaini ja turu-uuringute valdkonna spetsialistidega. Koos töötame välja kohandatud tooteid alates kontseptsioonist kuni turule toomiseni. Pakume igale lülile ahelas kliendispetsiifilisi, nutikaid lahendusi!

Meie standardne tootevalik: võrkkotid, jutekangast kotid, paberpakendid, kootud PP kotid, kiled, fooliumid, alused, topsid, ämbrid, suurkotid ja kaubaaluste stabiliseerimismaterjalid. NNZ pakub ka kohandatud pakendeid. Kohaldame oma kõigile pakenditele kõrgeimaid säästlikkuse, tõhususe ja toiduohutuse standardeid. Seeläbi saavad meie kliendid kasu meie suurepärastest ostutingimustest ja kvaliteetsetest toodetest.