Purchasing behaviour strwberries

Mida tarbijad pehmete puuviljade pakenditelt tegelikult tahavad: 3. osa 3-st

Tarbija ostukäitumine

Mil määral on jätkusuutlikkus ja pakend tarbijate jaoks tõeliselt olulised? Kas tarbijad ostavad tegelikult seda, mida nad väidavad end ostvat? Mida peavad tarbijad oluliseks ja kuidas nad simuleeritud ostuolukorras käituvad?

Nendele küsimustele vastamiseks viis köögivilja- ja puuviljapakendite turuliider NNZ hiljuti Saksamaal läbi ulatusliku uurimuse (üle 300 intervjuu ja 11 700 ostustimulatsiooni). NNZ viis uurimuse läbi mustikate ja maasikate pakkematerjale kasutades. Düsseldorfis toimunud Euroopa pakendifoorumil esitleti maasikate ja maasika pakendamise võimaluste uurimuse esialgseid tulemusi ja need võeti entusiastlikult vastu. Jagame uurimuse tulemusi kolmest artiklist koosneva sarjana. 1. osas jagasime tarbijate seisukohti jätkusuutlikkuse ja säästvate pakkematerjalide kohta ning kontrollisime tarbijate teadmisi sellel teemal.

2. osas jagasime maasikate emotsionaalse mõju ning maasikate ostmise emotsionaalsete ja ratsionaalsete kriteeriumide uurimuse tulemusi. Selles blogis avaldame ostusimulatsiooni tulemused koos hinna- ja pakenditeabega ja ilma.

Ilma hinna- ja pakenditeabeta ostusimulatsioonis märkis 55% tarbijatest, et nende esimene valik oleks tselluloosipakend (masinpakenduskilega või pealiskinnituskilega). Lisaks sellele ei eelistanud 30% tarbijatest ühtegi pakkimisvõimalust ning ostaksid maasikaid ükskõik millal, olenemata pakendist.  Tarbijaeelistused on illustreeritud allpool nende valikueelistuste järjekorras.

Berries 12032 Cardboard Tray NNZ DE Berries 11003 Pulp Tray NNZ DE Berries 11001 Pulp Tray NNZ DE Berries 12009 Cardboard Tray NNZ DE
Sustainable strawberry packaging

Järgnevas ostusimulatsioonis pakuti maasikaid mitmesugustes pakkimisvõimalustes, kaasas oli ka hinna- ja pakendialane teavet. Kuna 61% vastajatest väitis, et ei osta ökoloogilistel põhjustel liiga rohke pakendiga tooteid, siis tekib küsimus, kuivõrd nad seda väidet ostuotsuse tegemisel tegelikult järgisid?

Kogemuste põhjal teavad turu-uurijad, et tarbijad otsustavad sageli alateadlikult oma (nn) mõttemustri ja “ratsionaalse” väljenduse järgi teisiti. Illustreeriv näide: hambapastaturg oleks praegusest ligikaudu kolm korda suurem, kui kasutajad peseksid hambaid nii sageli, kui nad väidavad.

Seetõttu võrreldi ka tarbijate ostusimulatsiooni käigus tehtud valikuid nende varasemate väidetega uurimuse käigus. Kui pakendi valik kaldus oluliselt kõrvale varasematest väidetest, loeti need tulemused kehtetuks – vastajad ei olnud „usaldusväärsed“ – ja eemaldati uuringust.

Hinnakujunduse ja pakendamise teabega ostusimulatsioonides said PET-plastpakendite valikud kõrgemad hinded. Põhjused, miks tarbijad ostavad maasikaid plastpakendis, on madalam hind ja pakendi läbipaistvus.

Pakendi läbipaistvus võimaldab kontrollida maasikate kvaliteeti, mis on nii oluline! Need moodustavad 39% tarbijatest, kes on “vähem rohelised” ja ei taha säästva pakendi kõrgema hinnaga leppida.  Tselluloosi- ja kartongipakendamise võimalused aga vastavad keskkonnateadlikumate sihtrühmade nõuetele, kes on nõus maksma kõrgemat hinda.

Berries 12902 Plastic Tray Punnet NNZ Berries 15508 Plastic Tray Punnet Clamshell NNZ Berries 14503 Plastic Tray Punnet Flowfresh Film NNZ Berries 15802 Plastic Tray Punnet Lid NNZ
Berries 10702944

Meie uurimuse „Mida tarbijad marjade pakenditelt tegelikult tahavad” peamised tulemused:

  • Säästva arenguga seotud mõisteid, nagu „süsiniku jalajälg” ja „biolagunev”, ei mõisteta täielikult.
  • Tarbijad on säästvusest üldiselt ja erinevate pakkematerjalide jätkusuutlikkusest vähe informeeritud.
  • Keskkonda puudutavad asjaolud mõjutavad ostukäitumist vähe, kuigi 90% tarbijatest ütlevad, et nad hindaksid lihtsat selgitust pakendil, et saaks pakendijäätmeid tõhusalt sorteerida.
  • Maasikad on õunade, viinamarjade, apelsinide, mustikate ja isegi kirssidega võrreldes emotsionaalselt kõige olulisemad ja tekitavad tugevaid tundeid.
  • Maitse, värvus, värskus, küpsus, tekstuur, vitamiinide sisaldus ja välimus on tarbija jaoks palju olulisemad ostukriteeriumid, kui maasikate ökoloogiline päritolu.
  • Kõik kriteeriumid, mis tagavad maasikate kvaliteedi (kaitse) ja nähtavuse (pakendi läbipaistvus toote kontrollimise eesmärgil), on olulised, palju olulisemad kui kõik ökoloogilised kriteeriumid.
  • 30% tarbijatest ei eelistanud ühtegi pakendamisvõimalust ja ostaksid maasikaid igal juhul, olenemata pakendist.
  • Tselluloosi- ja kartongipakendamise võimalused aga vastavad keskkonnateadlikumate sihtrühmade nõuetele, kes on nõus maksma kõrgemat hinda.
  • Põhjused, miks tarbijad ostavad maasikaid plastpakendis, on madalam hind ja pakendi läbipaistvus. Pakendi läbipaistvus võimaldab kontrollida maasikate kvaliteeti, mis on nii oluline! Need on 39% tarbijatest, kes on “vähem rohelised” ja ei ole nõus säästva pakendi eest kõrgemat hinda maksma.
87dad78ea8417d6a5d9de198d48de6b48ff2d002
Olge kursis viimaste arengutega. Liituge meie uudiskirjaga

"*" näitab nõutud väljasid

Kuidas me teie andmeid käsitleme? Lugege meie privaatsusavaldust. Saate nende meilide tellimuse igal ajal tühistada.